Barnrummet

Med bara en månad och 4 dagar kvar tills beräknad förlossning är det väll dags att sätta igång med rummet!
 
Jag har verkligen tagit det lugnt med allt, inte köpt massa kläder, rummet är orört och vi har i stort sett bara en vagn och lite kläder. Men nu är det dags att sätta igång! När lillan kommer så kommer hon inte behöva så mycket eller vistas i sitt rum. Men planen är att det ska vara färdig målat / tapetserat innan hon kommer! Byrån/Skötbordet ska vara målad vit, spjälsängen ska vara på plats, vaggan ska målas, och sen med resten av inredningen blir av med tiden! Kanske innan, kanske efter! Man ska ju bestämma sig vad man vill ha i rummet med, det finns ju så mycket fint och olika varianter av allt! Jag kommer bli tokig när jag väl ska sätta igång! Har bara bestämt att rummet ska vara vitt och ha en fondvägg, men blir det en tapet? eller blir det en målad ljusrosa vägg? Måla kan väll alla göra, men tapetsera kan jag inte! Så får jag hjälp med det, så finns det ju en miljon vackra taper!
 
Så här är i alla fall tanken att rummet ska se ut på ett ungefär!
Vet inte vad jag ska göra med garderoberna, hade velat ha dom hel vita. Dom är vita på sidorna men luckorna är i trä med massor av räfflor så att måla dom själv är inget jag ger mig på. Men det kommer bli väldigt vitt där inne. Men tanken är att det kommer bli en hel del rosa som tar över och alla färgglada leksaker!
 
Så kul och spännande att se vad det blir av det!
 
Och så klart kommer jag inte lägga ett nyfött barn i sitt egna rum från början utan här är det bara förberett med spjälsängen medans vi kommer ha en vagga inne i vårat sovrum, så får vi se hur mycket den används eller om vi ska ha bebis i sängen med oss.

Kommentera här: