Feber-uarí

 
Tja, inte februari... men januari. Nu är det förskylning- och febertider! Jag har ju varit förskyld i 5 veckor nu så jag är van, började förskylningen med 1 vecka feber innan. Tydligen kan det vara väldigt svårt att bli av med en förskylning när man är gravid!
Men nu är det inte jag som är sjuk, nu är det min stackars underbara pojkvän! Stackarn har feber och ett viktigt möte på jobbet imorgon så han vet inte riktigt hur han ska göra. Har han tur orkar han mötet men får hoppa över att jobba utöver det, annars får man kanske inse att man är sjuk och måste vara hemma..
 
Så här ser brickan ut jag bar upp till honom för en stund sen, hans egen beställning. Nyponsoppa med vaniljglass och madelbiskvier som serveras med ett glas Oboy. Och en termometer.. haha
Men är man sjuk så är det klart man ska äta frukt och nyttigheter så kroppen får i sig allt, men man ska också få skämma bort sig själv.. det är inte kul att vara sjuk och det är inte alltid lätt att få i sig riktig stadig mat.
 
Nu blir det varsitt glas varm Oboy (sockerfri till mig), det måste man ju ha när det ligger 2 dm snö ute!  

Kommentera här: