Påsk i triss

Ja, har man stor familj så räcker det inte med bara en påsk!
 
När jag var liten firade vi alltid påsk 2 gånger. En gång hos mormor och morfar & en gång hos farfar och farmor.. som sedan bara blev hos farfar..
 
Idag firar vi påsk 3 gånger! Vi pratar alltid om en fjärde som tyvärr aldrig blir av.
Jag älskar varje gång vi alla ska träffas och fira, kalas, vad som hellst! Jag tycker det är jätte mysig och jätte trevligt! Och jag älskar spendera tid med familj och vänner!
 
Idag firar vi en gång med Björns familj, en gång med familjen på min mammas sida och en gång med våran nya familj på Bernts sida! Så det blir en hel del runt åkande på påsken, det blir ingen lugn helg där man kan vila ut. Det som aldrig blir av är tyvärr med min pappas sida, hoppas det ändras tills nästa år!
 
På påskafton firade vi hemma hos Bernt, våran syskonskara, deras syskonskara, våran mormor & morfar och deras farmor & farfar var där! Det var jätte trevligt och såklart tog vi med oss våran tradition om att måla ägg, krocka och tävla med dom!
 
 
Påskdagen firade vi påsk hemma hos oss, med Björns sida! Men även Connie och Anton! Lika mysig och trevlig dag som dagen innan. Det blev massor av gott och Lux blev överrumplad med massa fina presenter! Tack så jättemycket för alla fina presenter!  
 
 
Annandag påsk var vi hemma hos mormor, som alla annandag påsk!
Samma här, massa god mat, ägg, bebis mys och Lux fick träffa många för första gången!
Lika trevligt och roligt som alltid!
 
 
På kvällen blev det sy-möte! Tanken var att jag och Connie skulle sitta med symaskinen.. men då Lux var ganska mammig denna dagen och varken jag eller Connie kunde trä tråden.. och vi bara trasslade till det så fick Björn visa sina kvinnliga sidor!
 
 

Kommentera här: