24 Mars, Pappas/Morfars födelsedag & Trevligt + Vikt & Längd

Ja, vi hade ju haft natt gäster! Super trevligt! Alex, Ronja och lilla Alicia hade sovit över! Och nu var det dags för nya äventyr! Men innan det, var det dags att vägas!
 
Så ner till BVC och in till sköterskan! Samma frågor som alltid, "Går det bra?" "Fungerar amningen bra?" "Har ni några frågor?" "Står allting bra till hemma?" "Har du folk som stöttar dig och kan hjälpa till?" .. Ja,ja,ja! Jättebra att dom frågar, men för en som det går bra för och har många om kring sig blir det snabbt tjötigt! Men bättre tjötigt för mig än att någon annan inte får hjälpen dom behöver!
 
Dock var det här inget vanligt möte. Första mötet med BVC ska ju vara när dom kommer hem och möts hemma och pratar, kikar runt? och det vanliga, väger, mäter och intervjuar. Men eftersom våran barnmorska var på semester var vi ändå tvungna att komma in. Det är ju väldigt viktigt att hålla kolla på vikten på de små liven så de inte går ner i vikt, dom ska ju växa!
 
När lillan kom ut vägde hon 3100g och var 49 cm lång! Efter några dagar hade hon gått ner till 2850g, men nu var hon tillbaka på startvikten igen! 3100g blankt igen!
 
I väg till allum för att underhålla våra gäster, få i oss mat och shoppa! Ja, man ska ju inte ta ut såna här små bebisar till köpcentrum egentligen. Men en sån liten ska ju inte heller lämna sin mammas sida, kan inte, ska ju matas ofta och jag var tvungen att köpa nya amningsbhar (en annan hemsk historia! ). Så vi hade ju inget val och Lux var så frisk, kry och gillade vagnen så vi såg inte så mycket hinder egentligen! Lilla Alicia fick ni rollerblades och var super glad! De va roligt att vara med, för vi fick se lite vad som kommer komma med våran egen prinsessa! Det ska bli jätte kul när hon blir stor och vill lära sig saker!
 
Sen stack vi ner till New York i lerum där syrran börjat jobba! Hon ville ju så gärna träffa Lux igen och klagade på att hon inte hade träffat henne så många gånger, men hur skulle det var möjligt att ha gjort de när hon bara har levt i 8 dagar var av vi var på BB i 3 dagar! Kari och Johan var också där och fick träffa Lux för första gången!
 
På kvällen hade det blivit en liten krock. Alex ringde ju mig för några dagar sen och frågade om jag skulle med på hockeymatch, Frölunda såklart, men jag vågade inte ens försöka att time:a in mellan amningarna, hon är för liten än, så frågade han Björn och why not? Alltid lika kul att gå på match, dock är det inte hans lag egentligen, men han hejar på Luleå bara för att reta folk! Det jag inte tänkte på när Alex frågade om torsdagen, var vilket datum det var. Egentligen är det en sån dag jag vill ha Björn vid min sida. Det var pappas födelsedag och vi alla skulle upp till graven!
 
Men jag klarar mig själv och jag vet vad som kommer nu, många dagar då vi sitter hemma och kommer inte kunna flänga och kring som innan. Livet kommer ju se helt annorlunda ut med en liten knodd. Så självklart skulle han ut och roa sig med sina vänner! Man behöver en del av båda!
 
Lux fick träffa min farfar för första gången, Ann, Dick, Lena, Morbror Stefan, Kusin Caspian & Kusin Nellie! Det var mörkt och kallt så det blev ingen lång stund. Men det var kul att fått visa upp henne för alla! Och alla tyckte det var så kul att få träffa henne och se henne! Från Dick, Ann, Lena & Farfar fick hon även ett litet sött paket! I Paketet låg en jätte fin pyjamas och en jättesöt snutte med en kanin på! Tack så mycket igen! Det används väl!
 
 
Jag vill inte tänka för mycket vid graven. Det är väldigt jobbigt! Jag hade ju självklart önskat att min pappa var här idag och såg vad vi alla syskon var i livet! Han hade älskat att fått fler barnbarn, se oss växa upp, leka med barnen, se våra fina hus vi har idag, jobbet, allt! Vi får bara hoppas att han är där ute någon stans och delar det med oss i alla fall! Vi och allt detta är hans arv!
 
(Stefans bilder)
 

Kommentera här: