Dag 3

Nu hade vi sovit 2 nätter på borås sjukhus. Vanligt är ju att man sover 2 eller 3 nätter. Men allt gick bra med amningen och allt annat flöt och verkade fungera så det var dags att åka hem! De var första gången hon fick känna frisk luft, test ligga i sin nya vagn, sitt babyskydd, åka bil, KOMMA HEM, sova i sitt babynest!
 
Det kändes väldigt konstigt att vi nu skulle ta med oss ett litet liv hem. En helt ny person, en liten bebis som jag inte var helt säker på hur man tog hand om! Vi kommer bara in på sjukhuset, ett nytt liv kommer till världen och på tredje dagen litar alla på att man kan ta hand om det här nya livet? Även om man inte ens har tagit hand om sig själv innan. Men man har ju fått hjälp på BB att komma igång sen är det inte så mycket mer, man lär sig medans tiden går. Jag sa till mig själv flera gånger "Jag vet inte hur man tar hand om en bebis" men allt flöt på och var det något tog jag reda på det. Men från början är det bara mat, sova, blöjor, snutta och närhet! Det var inte så svårt att klura ut vad det lilla livet ville och vad man skulle göra!
 
Min oro visade sig som sagt vara helt meningslöst. Allt gick jätte bra! Och hon var jätte snäll, mysig och sov mest!
 
Påväg hem i bilen med alldeles för stor mössa på sne!

Kommentera här: