Träffa Morbror! Gäster, fläng & Svårt att sova!

23 mars 2016
Nu var det dags att åka ut för andra gången! Våran lilla flicka var ju stor nu, tappat navelsträngen och allt! Sanningen var att vi hade lite att göra. Björn renoverade trailen och behövde åka ner till Peter i ale så han kunde hjälpa att laga någon del och jag var tvungen att lämna en nyckel till firman! Så det gjorde vi! Först till Peter och hälsa och grejade! Sen vidare ner till firman! Tyvärr hade det dragit ut på tiden och jag hann bara hälsa Maja och sen springa! Men innan vi sprang fick Lux en jätte söt liten mössa i lila utav Maja! Verkligen jätte söt!
 
 
Vidare hem till mamma och Rickard för att träffa morbror Rickard för första gången! Äntligen var han frisk! Det kändes tråkigt att det skulle ta så lång tid innan dom träffades men vi vågade verkligen inte träffa någon som var förkyld med tanke på RS-viruset. Så när hon väl fick träffa honom var det riktigt roligt! Det är viktigt för mig!
 
 
Sen var det bara att stressa vidare, vi skulle ha nattgäster! Alex, Alicia och Ronja skulle komma ner! Kompisen som bodde i Västerås (har nu flyttat ner hit), hans dotter och hans nya tjej! Riktigt trevligt!
 
Det hade varit en händelserik dag, kanske till och med för händelserik och det fick vi känna på senare på kvällen. Antingen var våran tös bara väldigt trött eller så kanske det hade vart alldeles för mycket intryck! Vi hade vart runt och flängt hela dagen! Annars har det ju mest varit mys och lugnt dom andra dagarna, hon var ju inte så gammal. Men på kvällen blev det kaos. ( Om jag får lov att kalla det kaos. Min syster säger alltid till mig när jag säger nått sånt, då våran tös faktiskt är väldigt lugn, snäll och tyst ) Men för att jämföra mot hur hon var i vanliga fall var det här kaos. Hon grät fram och tillbaka och kunde inte somna, så jag fick gå runt med henne länge innan hon somna! Då kände jag mig lite skyldig i fall det hade varit vårat fel att det blev så här. Men hon hade också sovit väldigt dåligt på kvällen då hon inte är van med gäster och liv på kvällen så det kan helt enkelt bara varit övertrötthet. Hur som hellst var det inte roligt, speciellt inte för Lux som bara var ledsen! De fick oss att tänka lite mer på att begränsa intrycken, inte för mycket, inte för lite och se till att hon sover om hon verkar trött!
 
 

Kommentera här: