3 dagar kvar !

Nu tickar det verkligen neråt! Ibland känns det som att jag kommer över två veckor för det känns så lite i kroppen. Men nu börjar det verkligen kännas som något är påväg att hända. För varje dag som går får jag mer konstiga verkar, mer 'mensverk', ryggont och spänningar i magen, insida lår och i underlivet! Och för att inte tala om min blåsa, jag tror verkligen att hon ligger på min blåsa för storleken på min blåsa just nu är inte större än en matsked.. jag måste springa på toa tvåtusenfemhundra gånger per dag! Och gör jag inte det... då vill jag inte veta.. jag känner att jag måste spring på toa, annars! 
 
Och imorse fick jag en liten överraskning.. det gjorde mig ganska nervös. Inte rädd. Fick en liten blödning.. tyckte inte det verkade som någon slempropp eller del av det, utan mer som en mellan blödning.. Blev väldigt nervös att det skulle vara en teckenblödning! (En blödning som kan ske precis innan förlossningen startar). Och för liiite blod ville jag inte ringa förlossningen, när jag inte hade värkar eller någonting, så ringde 1177 och min mor. 1177 bad mig ringa förlossningen för det är så dom ska göra, ringde dit och dom förklarade att allt var lugnt så länge det kom så lite som jag beskrev! Tydligen kan det blöda lite från livmodern, livmoderstappen av att den rör sig och är väldigt känslig.! Så länge det inte kom mycket, så kunde jag stanna hemma och vara lugn! Det hade vart sjukt tråkigt att få åka upp för en koll för att sedan vända och åka hem igen, det är ju inte runt hörnet sjukhuset ligger! 
 
Så det händer lite saker i kroppen ändå, men det går fortfarande väldigt långsammt, det blir inte så mycket värre utan det smyger sig verkligen på! Men nu kan jag inte säga om jag tror att hon kommer vänta eller inte längre, för allt är så olika hela tiden! Spännande! 
 
 

Kommentarer:

1 Veronica Wallgren:

Åh vad spännande!

Svar: Verkligen :D
lena lindroth

2 Sabina:

Ååh va spännande! Jag älskar att läsa "nu närmar det sig" inlägg haha, så glad att jag hittade din blogg

Jag ska ha en liten tjej i Juli, och går nästan varje dag och funderar på förlossningen.. Om hon kommer komma tidigt, sent eller mitt prick, hur det kommer gå, hur det kommer kännas.. Så mycket spännande känslor inför de sista gravid-dagarna! En del av mig längtar ihjäl mig, medan en del vill att tiden ska gå myyycket saktare då jag blir så nervös inför just förlossnigen!

Svar: Hehe ja, jag förstår precis vad du menar! Ovetandet gör en helt galen! Man funderar så mycket! Men förlossningen ska du inte vara nervös över! Lätt att säga, kanske inte lika lätt att inte vara det.. Alla är ju mer eller mindre oroliga för det, men det är tufft men det går över, det kan ta en timma eller 48 timmar.. Men där jag födde var det så otroligt bra personal som hjälpte en och det finns ju bedövningar av olika slag, så det kommer gå bra! Min tanke var, kan alla andra så kan jag med!
Hur går det med magen nu? :)
lena lindroth

3 M Aurora:

Men spänninge är olidlig hehe! Hoppas allt är väl <3

Kommentera här: