Andra dagen på BB!

Det fanns två anledningar varför vi valde Borås sjukhus. Alla sa att det var det bästa stället!
1, Personalen är super bra (självklart finns det rötägg överallt också)
2, Man får som hotellrum där pappan är garanterad att få stanna 
 
Och det var bästa stället! Dock hamnade vi inte på BB-hotellet första natten utan vi fick åka upp till vanliga BB. BB-vård ( det andra kallas BB-lättvård ). På grund av att jag hade haft problem med mitt socker ville dom nu ha koll på Lux så att hon klarade av sockret också. Och som jag skrev i förra inlägget var allt bra med henne och mig. Rummet var jätte bra ändå, vi hade ett eget rum, men två sängar och det var ganska mysigt rum!
 
Första natten hade hon dock sovit 5 timmar, vilket var väldigt länge för en liten nyfödd och efter det fick vi tvinga henne till att äta i stortsett. Hon var bara nöjd hela tiden, bara låg och myste och aldrig gnällde. Hon visade att hon ville ha mat, men när hon väll fick så somnade hon så sött vid bröstet! Så vi fick bråka med henne lite och sen kom det igång det med!
 
Efter hon hade fått i sig lite mat var det dags för "besikningen" som Björn så fint kallade det, vi skulle träffa doktorn. Och usch va hemskt det såg ut när dom vände, vred på henne, drog i henne osv. Stackars liten sak, men hon brydde sig inte alls utan var jätte lugn och snäll. Allt såg bra och reflexerna fungerade som det skulle. Påvägen där ifrån, när vi gick med sköterskan tillbaka till rummet, sa B att "Ja, det gick ju bra, inga 2 på besikningen, hon gick ju igenom!" Sköterskan hade ju 0 humor och blev nästan arg och sa högt "Hon är ingen bil" och sen vände hon sig mot mig och konstatera "Han tror att hon är en bil".. haha.
 
Det enda som var lite sådär var att hon var lite gul, men det gav inget utslag på mätaren, så det var ju inget egentligen bara estetiskt och det går ju bort med tiden! Jag såg inte det så mycket, men Björn var orolig över det och tyckte hon var jätte gul!
 
 
Fösta besöket blev Farmor och Farfar! Dom såg lika glada och lyckliga ut som Björn hade gjort i förlossningsrummet ( och hela tiden sen dess ). Det blev en trevlig fika, med presenter och Lux myste med Farmor! Lux fick en body med byxor, en body där det stod GRANDPA ROCKS och en liten söt nalle! Jag & B fick kexchoklad och en "Föräldrar" tidning. Det var väldigt roligt att få visa upp henne och som vanligt kändes allt väldigt konstigt, men ändå så vanligt och naturligt!  Bosse och Greta hade äntligen fått sitt lilla barnbarn!
 
Underbara pojkvännen fixade också semla till mig! Min favorit som jag inte fått äta nu när det varit semledagen och det är verkligen nått jag längtar efter året om! Semlor är det bästa! 
 
 
Lite senare på kvällen kom min mamma, Connie, Magnus, Anton och Linda! Riktigt tråkigt att min lillebror Rickard inte var med, men han var förkyld så det var inte lämpligt..
 
Syrran är så gullig också, påvägen hade hon stannat och köpt påskägg!
 
Lika roligt var det när vi kom ut till dom i väntrummet och alla sken upp av glädje och nästan slogs om att få hålla henne och vem som skulle få hålla henne först. Så mycket kärlek och så mycket mys!
 
 
Det blev mycket mys men också mycket presenter! Lux fick en Nalle från Rickard som mamma hade med sig, ett lamm från Mamma, en gris i från Anton, en skallra från C och M, en snutte och en speldosa från Linda! Alla redan väl använda idag! 
 
Och mammas ständiga fråga "Hur känns det nu att vara mamma?" Inte undra på att hon frågar hela tiden, när hon inte får ett svar. Jag vet inte? Hur känns det? Det känns jätte bra och jätte kul men samtidigt så känns det som det alltid varit så, så det känns inte som att det ska vara så konstigt eller ovanligt. Jag kom in i det så fort så det kändes helt naturligt nästan direkt! Det kändes som på nått sätt att det alltid varit så!

I allt mys blev vi avbrutna av sköterskorna, vi blev tvunga att flytta. Det fanns inga lediga rum kvar på BB-vård och eftersom hennes värden hade sett bra ut och allt fungerade så var de vi som flyttade i fall de skulle komma in någon under natten som behövde ett rum. Så då fick vi äntligen vårat rum på BB-hotellet som vi va ute efter från början!
 
Kläder och godis över allt dock..

Kommentera här: