Lillans första dag ♥

Lillans fösta dag - Ja, först fick hon igenom gå förlossningen! Men efter det var det bara mys. Vi blev kvar nere i förlossning hela dagen. Efter förlossningen var hon vaken 3 hela timmar! Sköterskorna sa att i vanliga fall så är ett piggt barn bara vaken 2 timmar efter en förlossning! Men hon var med länge och var super mysig! 
 
När allt hade lugnat sig, kom dom in med en "födelsedagsbricka" som dom kallade det! En bricka med mycket socker och energi för återhämtning! Vittbröd, jos och oboy! Efter 8 månader utan socker var det bara hugga in! På brickan stog också en liten lapp med födelsedatum, tid, vikt och längd! Synd att jag inte tagit en närbild på den! Men den har vi sparat! Den ska in i "Mitt första år" boken! 
 
Första dagen var verkligen jätte mysig, vi var bara där inne på rummet. Turades om att hålla henne och kramas med den lilla! Man var så försiktig och nojig när hon är så liten och ömtålig! Jag visste knappt hur jag skulle hålla henne och spände mig jätte mycket! 
 
Jag var jätte lycklig! Allt kändes jätte konstigt, var den här lilla människan våran? Nu fanns det en till människa på den här jorden. Och sköterskorna bara lämnade oss där efter dom hade hjälpt att få igång amningen, jag vet inte hur man tar hand om en bebis? Men dom kom tillbaka hela tiden, kollade till hjälpte och gick igenom en hel del om både spädbarn, sjukhuset och vistelsen. 
 
Att se Björn i ögon var som helt nytt, nästan som att jag var blyg och man såg hur han bara lyste upp av glädje! Hela rummet var verkligen fyllt av lycka och positiv energi! Vi var inte bara Lena och Björn längre, vi var föräldrar! 
Världen minsta fötter ♥ och långa tår, precis som sin mor!