Osockat inlägg nr2

 
 
Jag trivs med mina nya diet och det funkar bra. Självklart är det tråkigt att hoppa över tårta på kalas och den hemmagjorda colan på julafton men som sagt jag är van. Man kan ju baka med sockerersättning och vill man äta sötsaker så att så illa är det inte. Jag har helt enkelt valt att avstå det också. Mest för att mycket man kan baka ligger nära gränsvärdet för vad man får äta och jag vill helt enkelt inte riskera att äta för mycket socker. 
 
Men nu har min diet blivit lite av ett problem. 6 månader av graviditeten har passerat och 3 månader återstår. Under denna tiden har jag gått ner 1 kg, det låtet inte så mycket.. Men egentligen har jag gått ner mer med tanke på att jag har 2l extra blod, 1kg bebis, fostervatten mm.. Egentligen skulle jag ha gått upp minst 5 kg nu från min startvikt. 
 
Så önska mig lycka till med att gå upp i vikt på GI och LCHF.. Tydligen så ska jag äta en massa grädde, smör, creamfreish, mjölk och sockerfri yoghurt med lågt gi och helst ska allt va laktosfritt så jag inte får i mig mjölksockret! 
 
Nu är jag bitter.. men jag ska försöka och om det inte fungerar så ska jag träffa min barnmorska om 2 och en halv vecka och då skulle vi boka in en dietist om det behövdes. Vi får väll se hur de går!
 

Kommentera här: