Barnmarknad!

Ett skaffa barn är inte gratis! Jo, det är klart att man kan hålla ner kostnaderna, men det är sällan det blir så! Speciellt på ett första barn! För inte alls länge sen hade jag inte köpt mycket över huvudtaget, i princip inget. Men sen insåg jag hur nära det verkligen va, köpte nått i affärer, började beställa lite smått på nätet, Mamma köpte hem en hel del till mig och Connie började köpa till mig också! Hon kan ju det här med bebisar, hon har ju en 1åring och en pågång som kommer i maj! Så hon är mer bebi-tokig än jag! Så, det har börjat rulla på.. 
 
Och det största som händer alla mammor i Lerums kommun är barnmarknaden som går 2 gånger om året? Alla som har barn blir galna och köar ute i en timma innna det börjar i minus grader, när man kommer in är det helt knökat och alla mammor blir som apor på ett zoo! Förra året var jag i stor chock över att se detta, det var verkligen som cirkus. Min syster tvingade dit mig som sällskap och jag hade inte ens tankar på barn... Men detta året var jag nog som alla andra galna chimpanser. Och det fick plånboken smaka på! 
 
Det blev en hel del helt enkelt! Men gud så fina kläder det säljs och mycket är nästan inte använt överhuvudtaget, till 5,10 upp till 50 kr plagget! Det är ingenting.. Men en stor bag full med 10kr, 20kr, 5kr, 30kr, så blir det rätt mycket ändå! Men nu har vi fyllt ut garderoben bra till lilla Lux! Vi ska nog klara oss! Bara dregglisar som saknas!
 
 

Kommentera här: