Försäkring!

- 1 April -
 
Försäkring? Ja, är det nått man ska ha? SJÄLVKLART! Men var det löst än? Nae. Försäkring är ett måste.
Funderade nästan hela graviditeten på om vi/jag skulle ha gravidförsäkring. Man borde nog ha det också. Men för mig kändes det fel att teckna. Det den täcker är främst om barnet i magen skulle gå bort (50 000 för begravning mm) eller om barnet skulle komma ut skadat. Men jag kände att om det händer något så är detta inget plåster på såret för mig. "Ditt barn gick bort i magen, här du får 50lax!". Jag tycker alla ska teckna det. För att slänga ut 50tusen själv när man precis förlorat sitt barn blir en ännu tyngre börda. Sen var jag så säker på att allt skulle gå bra och jag var aldrig orolig så det gjorde mig ganska nonchalant när det gällde denna försäkringen, jag tyckte helt enkelt den var onödig.
 
Men barnförsäkring måste man ha. Allt kan hända och man kan få mycket stöd av försäkringar. Det har räddat
många. Jag vet bara att vi har fått mycket hjälp av försäkringar när Björn har skadat sig mm. Och barn är inga försiktiga varelser! Försäkringen täcker mycket och kan vara till stor hjälp! Jag kände att det är ett måste!
 
Men klantig som man är och borta i sin lilla bubbla med det nyfödda livet tog det väldigt lång tid innan vi fick henne försäkrad. Mycket dåligt. Men som tur hände inget och inget visade sig vara fel innan, så försäkringen var fortfarande heltäckande! Något att tänka på med gravidförsäkringen, den går ju över i barnförsäkring när barnet föds vilket gör att föds barn med något fel, nedsatthet, vad som hellst, så är barnet redan försäkrat mot det och man får hjälp. Hade Lux kommit ut med en skada eller någon nedsättning hade inte vi fått nån hjälp av någon försäkring då det är något som kommit innan försäkringen tecknades!
 
Än så länge har vi inte behövt nyttja den och bra är ju det! Hoppas egentligen vi aldrig behöver det!  
 
 

Kommentera här: