Första dagen ensam "hemma"

- 4 April -
 
Efter nästan tre veckor hemma med Björn var det dags att vara ensam hemma.
 
( Tre veckor av 10 dagar är inte dåligt! Så blir det när man föder runt ledighet och vi inte fick personnumret första dagen så vi inte kunde anmäla till försäkringskassan(!!) så det blev en extra dag där med. Men det var ju skönt det! )
 
Men efter dessa tre veckorna nu då, skulle Björn börja jobba igen och jag var ensam hemma med det lilla livet. Björn var la sådär taggad. Har man vart hemma i tre veckor med betalt och bara gjort vad man har velat med en liten bebis man nu har? Ja, det är ju mycket bättre än en semester! Jag hade inte heller varit taggad på att gå tillbaka till jobbet.
 
Men jag då? Ska jag vara helt ensam med lilla skruttan, hur länge som helst? När Björn var hemma så delade vi på allt och hjälptes alltid åt, så jag har egentligen inte tagit hand om henne själv, bara en gång när Björn var på hockey. Men det var en kort stund på kvällen och jag skulle ändå vidare till mamma och graven, sen var han hemma igen. Så det var lite nervöst, samtidigt som jag visste att jag skulle klara av det utan problem. Men det är ju nytt så det var lite läskigt. Dock ringde ju mamma och Connie sen och tjötade på att jag skulle komma ner och käka lunch med dom.. Så det var ju bara att pallra sig ner till mamsen!
 
Så första dagen ensam, var inte så ensam! Och sen var det inga konstigheter att vara ensam heller, man vande sig lika snabbt som vande sig med att ha ett litet knyte vid sin sida!
 
 

Kommentera här: